,, ,

CHP’li Bakırlıoğlu: “Köye ekmeği artık Bakan Şimşek getirsin”

Siyaset 12.09.2025 - 14:56, Güncelleme: 12.09.2025 - 14:56 7794+ kez okundu.
 

CHP’li Bakırlıoğlu: “Köye ekmeği artık Bakan Şimşek getirsin”

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi, CHP Manisa Milletvekili Ahmet Vehbi Bakırlıoğlu, Cumhurbaşkanı kararnamesiyle basit usul vergilendirme sisteminin kaldırılmasının köylerdeki küçük esnafı kapanma noktasına getirdiğini söyledi.
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi, CHP Manisa Milletvekili Ahmet Vehbi Bakırlıoğlu, Cumhurbaşkanı kararnamesiyle basit usul vergilendirme sisteminin kaldırılmasının köylerde küçük esnafı bitirme noktasına getireceğini söyledi. Manisa’nın Akhisar ilçesine bağlı Sünnetçiler Mahallesi’nde esnafın dertlerini dinleyen Bakırlıoğlu, “Köyün elinde kalan son bakkal ve kahveyi de kapattırırsanız, vatandaş ekmeğini, tüpünü, çayını nereden alacak? Ankara’dan oturup da bir karar verirseniz böyle olur. Bu kararlar TBMM’de alınsa çıkar köyü-köylüyü anlatırız. Ama sistem değişti, bu kararların hepsi Cumhurbaşkanı’nın bir imzasıyla oluyor. Böyle bir imza atıyorsun da, köylerdeki esnaflar ne yapacak? Bu esnafların hepsi dükkanını kapatır; köye ekmeği de artık Bakan Şimşek getirsin” dedi. “Karı koca çalışıyor, bir yevmiyeyi zor çıkarıyorlar” Köyde bakkal ve kahvehane işleten bir esnafın, “Karı koca çalışıyoruz, ancak bir yevmiye çıkarıyoruz” sözlerini aktaran Bakırlıoğlu, yeni sistemle birlikte mali yükün üç katına çıktığını vurguladı. Esnafın yıllık 7 bin lira muhasebe gideri öderken, yeni düzenleme ile bunun aylık 3 bin liraya yükseldiğini belirten Bakırlıoğlu şöyle konuştu: “Vergi, stopaj, damga, KDV, defter… Üstüne kira, elektrik, gider. Köyde bir tane bakkal var Zaten köyde 100-150 bardak çay satıyor, bir kısmı da veresiye. Şimdi bir de bu maliyetleri dayatırsanız bu dükkanların kapanmaması mümkün değil. Köylerde esnaf yalnızca ticari faaliyet yürütmüyor, aynı zamanda köy yaşamının nefes borusu oluyor. Bugün Sünnetçiler’de bir bakkal, iki kahve kaldı. Eskiden üç kahve, iki fırın, bir kasap vardı. Hepsi kapanmış. Şimdi kalan bakkal da kapanırsa köylü ekmeğini, şekerini, tüpünü almak için şehre gitmek zorunda kalacak. Köyün sosyalleşme alanı da yok olacak. Esnaf kapatırsa köyler Kerbela’ya döner. “ “Destek Vermesi Gerekirken Köstek Oluyorlar” İktidarın yasa çıkarırken hiç düşünmeden hareket ettiğini ifade eden Bakırlıoğlu ”Öyle bir yasa çıkarttılar ki İstanbul’daki bir mahalledeki esnafla, Sünnetçiler Köyü’ndeki esnafı bir tutuyorlar. Olacak iş mi bu? Köylerdeki esnaf artık işin içinden çıkamıyor. Köylerde pulluk yapan, motor yapan; şehire gidip gelmekten kurtaran tamirciler var ama bu karardan sonra onlar da kapatacak. Çıkamayacaklar işin içinden. Bu karardan bir an önce dönülmesi lazım. Aksi halde dükkanlarını kapatır buradaki insanlar. Ankara’dan oturup da bir karar verişen böyle olur” diye konuştu.
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi, CHP Manisa Milletvekili Ahmet Vehbi Bakırlıoğlu, Cumhurbaşkanı kararnamesiyle basit usul vergilendirme sisteminin kaldırılmasının köylerdeki küçük esnafı kapanma noktasına getirdiğini söyledi.

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi, CHP Manisa Milletvekili Ahmet
Vehbi Bakırlıoğlu, Cumhurbaşkanı kararnamesiyle basit usul vergilendirme
sisteminin kaldırılmasının köylerde küçük esnafı bitirme noktasına getireceğini
söyledi. Manisa’nın Akhisar ilçesine bağlı Sünnetçiler Mahallesi’nde esnafın
dertlerini dinleyen Bakırlıoğlu, “Köyün elinde kalan son bakkal ve kahveyi de
kapattırırsanız, vatandaş ekmeğini, tüpünü, çayını nereden alacak? Ankara’dan
oturup da bir karar verirseniz böyle olur. Bu kararlar TBMM’de alınsa çıkar
köyü-köylüyü anlatırız. Ama sistem değişti, bu kararların hepsi
Cumhurbaşkanı’nın bir imzasıyla oluyor. Böyle bir imza atıyorsun da,
köylerdeki esnaflar ne yapacak? Bu esnafların hepsi dükkanını kapatır; köye
ekmeği de artık Bakan Şimşek getirsin” dedi.
“Karı koca çalışıyor, bir yevmiyeyi zor çıkarıyorlar”
Köyde bakkal ve kahvehane işleten bir esnafın, “Karı koca çalışıyoruz, ancak bir
yevmiye çıkarıyoruz” sözlerini aktaran Bakırlıoğlu, yeni sistemle birlikte mali
yükün üç katına çıktığını vurguladı. Esnafın yıllık 7 bin lira muhasebe gideri
öderken, yeni düzenleme ile bunun aylık 3 bin liraya yükseldiğini belirten
Bakırlıoğlu şöyle konuştu: “Vergi, stopaj, damga, KDV, defter… Üstüne kira,
elektrik, gider. Köyde bir tane bakkal var Zaten köyde 100-150 bardak çay
satıyor, bir kısmı da veresiye. Şimdi bir de bu maliyetleri dayatırsanız bu
dükkanların kapanmaması mümkün değil. Köylerde esnaf yalnızca ticari faaliyet
yürütmüyor, aynı zamanda köy yaşamının nefes borusu oluyor. Bugün
Sünnetçiler’de bir bakkal, iki kahve kaldı. Eskiden üç kahve, iki fırın, bir kasap
vardı. Hepsi kapanmış. Şimdi kalan bakkal da kapanırsa köylü ekmeğini,
şekerini, tüpünü almak için şehre gitmek zorunda kalacak. Köyün sosyalleşme
alanı da yok olacak. Esnaf kapatırsa köyler Kerbela’ya döner. “
“Destek Vermesi Gerekirken Köstek Oluyorlar”
İktidarın yasa çıkarırken hiç düşünmeden hareket ettiğini ifade eden Bakırlıoğlu
”Öyle bir yasa çıkarttılar ki İstanbul’daki bir mahalledeki esnafla, Sünnetçiler
Köyü’ndeki esnafı bir tutuyorlar. Olacak iş mi bu? Köylerdeki esnaf artık işin

içinden çıkamıyor. Köylerde pulluk yapan, motor yapan; şehire gidip gelmekten
kurtaran tamirciler var ama bu karardan sonra onlar da kapatacak.
Çıkamayacaklar işin içinden. Bu karardan bir an önce dönülmesi lazım. Aksi
halde dükkanlarını kapatır buradaki insanlar. Ankara’dan oturup da bir karar
verişen böyle olur” diye konuştu.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve newsfindy.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.